Annonce
Erhverv

Yachtwrapping har fået en lillebror

Folieindpakning af biler har været brugt i mange år. Nu bliver det mere almindeligt at gøre det ved både også. Foto: Yachtwrapping
Efter et år med folieindpakning af lystyachts bliver konceptet nu udvidet til at omfatte joller og mindre ”trailerbåde”.
Annonce

THYHOLM/KOLDING: I februar 2019 kunne Erhverv+ fortælle om Yachtwrappings nye forretningsidé: Folieindpakning af lystbåde som alternativ til slibning og maling af båden.

Firmaet, der er stiftet af Thomas Flarup, Thyholm, og Rasmus Fredin, Kolding, har nu fået sig en lillebror: Bådwrapping.

- Vi har oplevet en stor efterspørgsel på folieløsninger til ”trailerbåde” – typisk op til seks-otte meter, altså dem, som man ofte kører på en bådtrailer og sætter i vandet, når man vil sejle en tur. Det skal være en nem, smart og helst også lidt billigere løsning end Yachtwrapping. Derfor har vi udviklet et nyt koncept med egen hjemmeside, fortæller Thomas Flarup.

Folien til de mindre både er ikke ”anti-fouling”-folie, men i stedet beregnet til montering på siderne af fribord for at pynte båden, give den et reversibelt farveskift og/eller blot for at beskytte glasfiberen mod ridser.

Annonce

Digital løsning

På den nye hjemmeside www.bådwrapping.dk kan man selv udregne og bestille et tilbud på folieindpakning af forskellige typer både, fra små joller og til sejlbåde op til 26 fod.

- Vi har indgået aftaler med 13 bådværfter i Danmark. Her kan vi leje et lokale, og så kommer vi der til med vores servicevogn. Fordi det er lidt mindre både og dermed mindre foliestykker, bliver det lidt mere ”standardopgaver”, og så kan vi klare det med en mand mindre end normalt, og så bliver det også lidt billigere, forklarer Thomas Flarup.

Markedsføringen og ordregangen kommer i høj grad til at blive afviklet online. Og ved at udvikle det som en digital lettilpasselig løsning håber firmaet samtidig, at konceptet med tiden kan udvides til flere lande.

Det tager cirka et døgn at få båden pakket ind i folie. Prisen starter ved knap 8000 kroner, men så skulle man også gerne slippe for at polere båden i mindst fem år.

Annonce
Annonce
Fyn

House Nordic er gået fra nul til 50 medarbejdere på få år: Man kan godt holde fast i noget vildskab, selv om man får tyngde

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce