Annonce
Østjylland

Viborgvirksomheden Jysk Display har fuld fart på de internationale aktiviteter

Mange af vores kunder fokuserer for tiden på den cirkulære, bæredygtige økonomi, og det må gerne fremgå af de messestande, vi udvikler for dem, siger Jacob P. Jensen. Foto: Jørgen Høg
Nordeuropas største totalleverandør af messestande designer, udvikler og eksekverer til førende danske og internationale virksomheder over hele verden.

VIBORG: Det mere end 26.000 kvadratmeter store hovedkvarter og lager i Viborg huser cirka 80 medarbejdere, som tilsammen har over 750 års erfaring med at sikre, at danske og internationale virksomheder får optimalt udbytte af deres messedeltagelse.

Om det så er i Houston, Calgary, Berlin, Herning eller Viborg. Jysk Display er ofte den foretrukne samarbejdspartner, når førende virksomheder skal udstille over hele verden.

- Vi er først og fremmest gode til det, vi kalder den fulde værdikæde. Vi har meget bevidst valgt den strategi, at vi selv designer, projektmodner og producerer den samlede løsning i egne produktionsfaciliteter i Viborg. Vi har således selv fat i den samlede værdikæde, og intet forlader vores domicil, før den samlede løsning er udført i en kvalitet, som vi kan stå 100 procent inde for, forklarer administrerende direktør Jacob P. Jensen og fortsætter:

- Vi kan træde ind i projektet, hvor det måtte ønskes, men vi hjælper typisk vores kunder med alt lige fra design og inkorporering af de nyeste trends til udvikling, produktion og levering af det færdige messeprojekt.

- Vi sørger for i samarbejde med kunden at styre ethvert projekt sikkert i mål, hvad enten det er lige om hjørnet eller på den anden side af jorden. Vi har kun ét forsøg til at aflevere en messestand til tiden, så det gør vi naturligvis hver gang, understreger direktøren.

Annonce

Jysk Display

  • Nordeuropas største totalleverandør af messestande. Eksekverer årligt flere end 400 projekter over hele verden.
  • Etableret i 1970.
  • Bruttofortjeneste 2018: 19.1 mio. kroner
  • Nettoresultat 2018: 4.3 mio. kroner
  • Antal ansatte: Cirka 80 medarbejdere med sammenlagt over 750 års erfaring.

Den fulde værdikæde

Netop kontrollen over den fulde værdikæde er ifølge direktøren en væsentlig fordel i forhold til de konkurrenter, Jysk Display møder i markedet.

- Vi kan skrue op og ned i alle faser sammen med vores kunder, og det er en kæmpe fordel. Med vores altomfattende setup tilbyder vi kunderne lidt mere end bare hjælp med en messestand. Vi leverer stor fleksibilitet og et højt kvalitetsniveau, og det værdsætter kunderne, siger Jacob P. Jensen og tilføjer:

- Messedeltagelse er for vores kunder en væsentlig investering, der ikke kan gøres om. Vores knowhow, professionalisme og sans for kvalitet er kundernes garanti for en gennemtænkt og tryg proces. Gennem mere end 45 års erfaring i branchen har vi samlet den viden og erfaring, der sikrer, at vores kunder skiller sig ud. Vores tilfredshed ligger i vores kunders succes, når de præsenterer deres virksomheder på en messe.

Lang kundeliste

Kundelisten hos Jysk Display er omfattende, og blandt kunderne er Danish Crown, Vestas, Libratone, Pressalit, Tulip, Oticon, GN Resound, Dynaudio og Gloster.

Lige nu arbejder Jysk Display på større ordrer for store danske, internationale virksomheder inden for fødevarer og energi. Også her dominerer den seneste trend med et nordisk look, naturmaterialer og bæredygtighed sammen med et stort fokus på funktionalitet, miljø og atmosfære.

- Mange af vores kunder fokuserer for tiden på den cirkulære, bæredygtige økonomi, og det må gerne fremgå af de messestande, vi udvikler for dem, siger Jacob P. Jensen.

- Når man som vi arbejder med komplekse og ofte skræddersyede løsninger for vores kunder, har vi valgt at arbejde ud fra en projektmodel, kaldet Stage Gate-modellen. Den sikrer, at vi allerede fra salgsfasen får sat den rigtige retning. Desuden giver modellens styringsform den bedst tænkelige forventningsafstemning både internt og eksternt gennem hele projektforløbet, påpeger Jacob P. Jensen.

Jysk Display står for den totale produktion af messestande fra den grundlæggende opbygning på egne værksteder med snedkeri, malerafdeling og displays til opsætninger hos en lang række nationale og internationale virksomheder. Foto: Jørgen Høg

Klar vækststrategi

- Vi følger vores planlagte vækststrategi, og jeg vil helst ikke sætte tal på vækstraterne, men vi vil fortsætte den positive udvikling, vi ser for tiden. Vi regner med at gå ind på nye markeder, og vi planlægger at øge aktiviteterne på de eksisterende markeder, som i al væsentlighed er Europa, herunder Norden, og Nordamerika.

- I USA regner jeg med, vi kommer til at indgå nye samarbejder med nye aktører, der kan manifestere og styrke vores nuværende tilstedeværelse på det attraktive amerikanske marked, som er et af flere markeder med stort potentiale, fortæller Jacob P. Jensen.

Jysk Display-direktøren forventer, at den kommende vækst vil medføre nye ansættelser på virksomheden i Viborg.

- Jeg regner med, vi i de kommende år vil få behov for at tiltrække nye folk med stærke kompetencer blandt andet inden for design og projektledelse. Jeg håber og tror på, at vi udover lokal arbejdskraft også vil kunne tiltrække unge til fra de nærtliggende større byer med de rette kompetencer og den rette uddannelse, siger Jacob P. Jensen, der ikke i sin korte tid i direktørstolen har oplevet vanskeligheder med at rekruttere nye ansatte.

Sådan kan en messestand anno 2019 blandt andet tage sig ud. Foto: Jysk Display
- I USA regner jeg med, vi kommer til at indgå nye samarbejder med nye aktører, der kan manifestere og styrke vores nuværende tilstedeværelse på det attraktive amerikanske marked, som er et af flere markeder med stort potentiale, fortæller Jacob P. Jensen, direktør, Jysk Display. Foto: Jørgen Høg
Foto: Jørgen Høg
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce