Annonce
Sydjylland

Teknologivirksomhed udvider efter norsk opkøb

Der er trangt i de nuværende lokaler hos GSGroup. Derfor skal der bygges ud, så elektronikvirksomheden kan få dobbelt så meget plads. Foto: Carsten B. Grubach
GSGroup vil fordoble pladsen i Esbjerg efter stor vækst og seks ansættelser.

ESBJERG: - Når man bliver opkøbt, opstår der altid en tvivl: Hvad kommer det til at betyde for os? Bliver vi nu splittet op i atomer? Det blev vi heldigvis ikke.

- Det fortsatte som tidligere med de folk, vi har, og vi har kunnet give hinanden noget. Vores norske ejere er mere en salgsorganisation, og det er så os, der skal føde det, de skal sælge. Vi bidrager med udvikling af vores produkter.

Dorthe Lendal Kisum, administrerende direktør i GSGroups afdeling i Esbjerg, er glad for status et år efter, den norske koncern GSGroup AS, der er førende på det europæiske marked for sensor- og sporingsteknologi, købte alle aktier i Esbjerg-virksomheden Care4all ApS. Målet var at skabe vækst og nye arbejdspladser i Esbjerg ved at bygge videre på en succes.

Og det er sket. 20 procents vækst i 2017, hvor virksomheden omsatte for cirka 40 millioner danske kroner, blev fulgt op af samme vækstrate i 2018.

I år ligger væksten i omsætningen ifølge den administrerende direktør på samme niveau som i de foregående år.

- Vi har ansat seks flere, så vi nu er 29 her i Esbjerg, og så har vi tre ansatte i udviklingsafdelingen i Hedensted. Vi mangler plads og har derfor besluttet at bygge ud, så vi har dobbelt så meget plads. Vi har tegningerne klar og håber så, at byggeriet kan stå klart til foråret, siger Dorthe Lendal Kisum, som stadig sparrer med den tidligere ejer, Jan Nørskov.

Han bruges som innovationskonsulent, fordi han har en unik specialviden inden for elektronik.

Det tidligere Care4all, nu altså en del af GSGroup, udvikler og producerer avancerede tracking-løsninger til kunder i Danmark og udlandet. Care4all blev flere gange blevet kåret som gazellevirksomhed af Dagbladet Børsen og har blandt sin store hjemlige kunder transportvirksomhederne DSV og Frode Laursen.

Elektronikvirksomheden på Skagerrakvej, der i de alt for små lokaler rummer administration, salgsorganisation og produktion, er kendt for sine produkter i Flextrack, som også blev solgt til GSGroup, og det ord kan man da også læse på skiltet ved indkørslen til GSGroup i Esbjerg.

GSGroup

Den norske koncern GSGroup er en markedsledende europæisk leverandør af tjenester og systemer til mobile dataopsamlingsløsninger.
Virksomhedens produktportefølje dækker varemærkerne Handyman, Smartday, Guard Systems, Spotguard, Paikannin.com og MyFleet.
GSGroup har hovedkontor i Sandefjord i Norge samt kontorer i 12 forskellige byer i ni lande.
I 2017 omsatte GSGroup for over 195 mio. norske kroner. Med opkøbet af Care4all og Flextrack har koncernen flere end 200 ansatte.
Læs mere om GSGroup på www.gsgroup.dk

Halen skal med

– Ude i verden er det flextracks, vi er mest kendt for, for her leverer vi både soft- og hardware, og det sælger vi meget af, fortæller Dorthe Lendal Kisum og fortsætter:

– Vi er vækstet voldsomt, men vi skal lige huske at have halen med. Vi har ikke brugt fem kroner på at reklamere, måske lidt lokalt, men vi er aldrig gået ud og annonceret i den store verden. Og vi er kendt alligevel. Vi kan levere hurtigt, og har kunden brug for at have en ekstra antenne monteret, klarer vi det. Og har man brug for at se, hvornår en sensor bevæges, udvikler vi en software, som kan klare det. Vi kan rigtig mange ting.

- For nylig blev vi af den danske ambassade inviteret til Sydafrika for at besøge 10 virksomheder for at fortælle, hvad vi kan og høre, hvad de har af behov. Tre af dem er blandt verdens fem største tracking-leverandører, så det var helt fantastisk at blive inviteret. Og kan vi nu følge med? spørger Dorthe Lendal Kisum retorisk og lader foreløbig svaret blæse i den vestenvind, området har så meget af.

Det største marked for de avancerede tracking-løsninger er Nordeuropa, selvfølgelig mest Skandinavien på grund af de norske ejere, som i øvrigt ikke blander sig i den danske virksomheds daglige drift, og Holland er blevet et stort marked.

– Vi har ambitiøse mål, og der er ro i maven hos de nye ejere, så vi har ingen grund til bekymring, konstaterer Dorthe Lendal Kisum, der dog sammen med sine medarbejdere er begyndt at forberede sig på, hvad der skal ske, når man lukker ned for 2G-signalet:

– Vi skal så være klædt på til at kunne skabe nye produkter.

- Vi er vækstet voldsomt, men vi skal lige huske at have halen med. Vi har ikke brugt fem kroner på at reklamere, måske lidt lokalt, men vi er aldrig gået ud og annonceret i den store verden, siger administrerende direktør Dorthe Lendal Kisum. Foto: Carsten B. Grubach.
Annonce
Sydjylland

Mohamad vil være dansker

Annonce
Kronik

Kollektiv branding: Alle for én

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Fyn

Succes bygger på erfaring og åbenhed

Fyn

Fabrik med fokus på fagligt fællesskab

Annonce