Annonce
Sydjylland

Sydbank: Sønderjysk sammenhold i lyseblå trøjer og mørkeblå jakkesæt

Laurids Kudsk, områdedirektør, Sydbank Sønderjylland. Pressefoto
Annonce

Af bogstaverne i ordet ”sponsorat” kan du stave ordet ”sport”. De to begreber hænger også sammen på andre måder.

Sydbank er stolt sponsor af kultur, idræt og meget andet lokalt, regionalt og nationalt. Eliteidrætssponsoraterne giver især megen synlighed. Tænk blot på landspokalturneringen i fodbold, der hedder Sydbank Pokalen og blandt andet suger tv-eksponering til sig.

Årets pokalvinder blev superligaholdet Sønderjyske, der har hjemmebane på Sydbank Park i Haderslev. Ishockeyholdet spiller i Vojens, hvor Sønderjyske også har hovedkvarter for koncernen, der også omfatter damehåndbold i Aabenraa og herrehåndbold i Sønderborg.

Sønderjyske er en regional stolthed for sønderjyderne og virksomhederne, og sportsholdene sætter Sønderjylland positivt på danmarkskortet. Sydbank har rødder i Sønderjylland, så det er naturligt for os blandt andet at sponsere Sønderjyske, der giver os mulighed for at pleje kunder ved at invitere dem med til topsport.

Tilskuere hepper og håber på en sejr til deres hold, uanset om de er på tribunerne eller i loungen. På den måde opstår et særligt og uformelt fællesskab om at holde med et elitesportshold – uanset om favoritterne spiller i lyseblå, røde eller grønne trøjer.

Sport er et af de livsnødvendige åndehuller i en hverdag med fyldte kalendere, indkøb, mange mails i indbakken og græsplæner, der trænger til at blive slået.

Fag og brancher nedarves ikke længere i generationer af familier, men det gør favorithold – om de så hedder Sønderjyske eller Liverpool. Du kan kalde det hobby, passion eller sund interesse. Sport er bare saltet i hverdagens suppe.

Som nævnt har Sønderjyske en interessant buket af publikumsvenlige sportsgrene på græs, is og trægulv – inden- og udendørs. Den variation gør, at vi kan invitere kunder med til meget forskellige sportsoplevelser – alt efter deres sportspræference. Variationen gør også, at vi benytter de muligheder, der er i sponsoratet med Sønderjyske, meget.

Vores input i sponsoratet er penge, som Sønderjyske behøver til sin drift. Det produkt, vi får ud af det, er lokal synlighed i det uformelle forum omkring topidræt samt relationer og netværk, som er hjørnesten i enhver virksomheds udvikling – også i relationsbanken Sydbank.


Sport er et af de livsnødvendige åndehuller i en hverdag med fyldte kalendere, indkøb, mange mails i indbakken og græsplæner, der trænger til at blive slået.

Laurids Kudsk, områdedirektør, Sydbank Sønderjylland


Du skal kende dine nuværende kunder godt, men det også en god idé at kende dem, der kan blive dine nye kunder. Så er vi tilbage ved det sammenhold, der opstår omkring eliteidræt:

Vi opnår som tilskuere en fælles platform i holdet, dets spillere og resultater som afsæt for at blive gode venner eller gode forretningsforbindelser. I den henseende er det underordnet, om du er fan med lyseblå Sønderjyske-trøje og -halstørklæde, eller du er fan i mørkeblåt jakkesæt.

Sporten går under huden og bliver en katalysator for blivende relationer – i privat- og erhvervslivet – kittet sammen af favoritholdet på græsset, isen eller halgulvet.

God sommer!

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sydjylland

Trekantområdet rykker sammen

Annonce