Annonce
Vestjylland

Ny regional salgschef: - Dit lokale dagblads medierådgiver kører med en meget kraftig jysk-fynsk motor under hjelmen

Jysk Fynske Mediers nye salgschef i Midt- og Vestjylland Uffe Kristjansson glæder sig til at vise, hvor meget de lokale mediehuse kan gøre for annoncørerne. Privatfoto
42-årige Uffe Kristjansson er ny regional salgschef for en række af Jysk Fynske Mediers udgivelser i Midt- og Vestjylland.

VESTJYLLAND: Rock’n’roll er blevet erklæret død mange gange, men fordi den forandrer og fornyr sig, så lever den altså stadig i bedste velgående. Det samme kunne man sige om aviserne: En række dagblade oplever vækst i antallet af læsere og abonnenter, især på de digitale platforme; fordi medierne også forandrer og fornyr sig.

Den positive udvikling betyder også, at de lokale og regionale mediehuse stadig er det bedste sted at gå hen, hvis man gerne vil nå ud til kunderne med sin markedsføring.

Kigger man indenfor i mediehusene i Holstebro, Struer, Lemvig eller Ringkøbing-Skjern, hedder den nye salgschef Uffe Kristjansson, som er ny chef for cirka 40 medarbejdere i det midt- og vestjyske.

Annonce

- Efter 15 år i telesektoren valgte jeg, at der skulle ske noget nyt, så jeg kiggede rundt i netværket og kom i dialog med ledelsen i Jysk Fynske Medier, fortæller Uffe Kristjansson, som senest var chef for 30 medarbejdere og salgsdirektør for Telias SMV-marked i Danmark.

Udgangspunkt i mennesker

Han tiltrådte 1. marts og kan genkende træk fra kommunikation til mediebranchen, og så er han blevet positivt overrasket over, hvor meget mediebranchen har fornyet sig i den digitale tidsalder.

- Kundedialogen med fokus på mennesker og udgangspunktet i kunders behov er ikke så anderledes. Men jeg er positivt overrasket over, hvor vi egentlig kan i Jysk Fynske Medier: Vi har en stor data-pool (altså en stor ”digital vidensbank”, red.), som gør os i stand til at ramme forholdsvis tæt på dem, som annoncørerne gerne vil i dialog med, fortæller Uffe Kristjansson.

Tidligere var det almindeligt, at kunderne købte sine visitkort hos en bogtrykker, fik et reklamebureau til at lave en hjemmeside, kørte ud til et skiltefirma for at få klistermærker på firmabilen, og så ringede man til sidst til avisen eller ugeposten for at indrykke en annonce. Sådan behøver det ikke være længere.

- I mediehusene tager vi ikke udgangspunkt i de forskellige annonceprodukter og –medier, men spørger dig: ”Hvad vil du gerne opnå?”, og så kan vi tilbyde en totalrådgivning, hvor vi hjælper til at bruge de medier, som er den bedste vej til at nå de kunder, du gerne vil i kontakt med, forklarer Uffe Kristjansson.

Annonce

Mere end bare annoncer

Derfor er de lokale konsulenter heller ikke ”bare” nogen, der sælger annoncer i avisen. De er medierådgivere og er i virkeligheden kun den synlige del af noget meget større.

Udadtil kender folk os mest som Dagbladet eller Folkebladet, men medierådgiveren har en meget kraftig jysk-fynsk motor under hjelmen, når han kører ud.

Uffe Kristjansson, ny regions-salgschef hos Jysk Fynske Medier

- Udadtil kender folk os mest som Dagbladet eller Folkebladet, men medierådgiveren har en meget kraftig jysk-fynsk motor under hjelmen, når han kører ud for at tale med kunderne: Han har overblikket over vores muligheder og kan trække på Jysk Fynske Mediers ressourcer blandt 1800 kolleger i sit bagland og er dermed indgangen til alt fra vores interne reklamebureau STEP, som kan fixe både dit visitkort, hjemmesiden med søgemaskineoptimering og designe dine klistermærker til varebilen, siger Uffe Kristjansson og fortsætter:

– Og han kan også åbne dørene til alle de andre digitale og trykte medier, både dagblade, ugeaviser og regionale og jysk-fynske tillæg (for eksempel Avisen Danmark og Erhverv+, red.), som når længere ud end det lokale dagblad, hvis det er der, annoncøren har brug for at komme i kontakt med nye kunder.

Mediehusene er også godt i gang med at vinde kunder tilbage, som har forsøgt sig med at flytte hele eller det meste af markedsføringsbudgettet fra lokale medier til sociale medier.

- Vi har en bred pallette af digitale løsninger, for eksempel også til søgemaskineoptimering, og det er der heldigvis flere og flere, som har fået øjnene op for, konstaterer Uffe Kristjansson.

Få et overblik over mulighederne i Jysk Fynske Medier på www.jfmedier.dk.

Annonce
Annonce
Erhverv

Ny sygeplejefaglig direktør har stået i spidsen for akutafdelingen i Horsens - nu skal hun helt op i helikopteren

Annonce
Fyn

Konferencecentre forventer nyt rekordår

Annonce
Erhverv

Han kan stege din bøf: Verdensmester rejser ud og griller for kunderne

Annonce
Forsiden netop nu
Fyn

Ekstremerne vinder i jagten på talent: Hvis du vil være noget for alle, er du ikke noget for nogen, mener Odense-direktør

Nordsjælland

Abekopper sender aktie på himmelflugt: Kvistgård-virksomhed stiger syv milliarder i værdi

Fyn For abonnenter

Biotech-firma i Odense blev kendt under corona: Fordobler millionoverskud efter testspurt

Erhverv

Analyse: Bankerne betaler ikke negative renter længere. Gør du?

Sydjylland

"Det viste sig at være helt nødvendigt med en oprydning": Spildevandsselskab har sagt farvel til top-direktør

Fyn

Sydfynsk cykelhandler i stort gear: Største overskud nogensinde

Annonce