Annoncørbetalt indhold

Nutidens medarbejdere forventer, at virksomheder investerer i tryghed og trivsel: Udvikl både virksomhed og medarbejdere med teambuilding

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Mange af os har set de sjove og tåkrummende komediefilm, hvor filmens hovedpersoner bliver kastet ud i halsbrækkende teambuilding med arbejdspladsen, og alt på forhånd er dømt til at gå galt. Det er dog sjældent, at teambuilding udspiller sig sådan i virkeligheden. Tværtimod er det faktisk ofte meget givende for både medarbejdere og arbejdsgivere.

Teambuilding giver nemlig mulighed for at opnå en særlig slags læring, der sjældent kan udspille sig i hverdagens trummerum med arbejdsopgaver og stramme deadlines. På den måde kan medarbejderne lære hinanden at kende på en anderledes måde, ligesom arbejdsgivere også får chancen for at lære deres medarbejdere bedre at kende.

Annonce

Netop derfor er teambuilding populært i mange virksomheder, men mindst lige så mange virksomheder går med tanker eller forhåbninger om at kunne invitere medarbejdere og ledere til et firmaarrangement eller flere firmaevents med teambuilding. Vi har snakket med Jens Kristensen der er oplevelsesekspert hos Funguide.dk om fænomenet teambuilding, og han kommer med gode forslag til, hvordan et firmaarrangement kan tage sig ud.

Et firmaarrangement udvikler medarbejderne og arbejdspladsen

Firmaarrangementer, teambuilding og firmaevents er en måde for ledere og arbejdsgivere at investere i ikke blot virksomheden, men også hverdagens arbejdsgange og det kreative udbytte hos medarbejderne. Når medarbejdere kender hinanden godt og har sjove, mindeværdige oplevelser sammen, vil de også få følelsen af samhørighed. Det vil man ofte kunne afmåle i medarbejdernes arbejdsglæde.

Netop arbejdsglæde vægtes højt hos langt de fleste medarbejdere, og særligt de yngre generationer, der netop er kommet på arbejdsmarkedet, stiller høje krav til trivslen på arbejdspladsen. De unge generationer kan nemlig se frem til rigtig mange år på arbejdsmarkedet og en skyhøj pensionsalder, og derfor er det ikke ligegyldigt, hvordan man trives.

“Teambuilding er blevet meget populært inden for de seneste år, og vi får mange forespørgsler fra virksomheder, der gerne vil arrangere et firmaarrangement eller firmaevents, og det er faktisk overalt i landet” siger Jens Kristensen, oplevelsesekspert hos Funguide.dk.

“Firmaarrangementer og teambuilding er en måde at vise sine medarbejdere, at man vil dem, og at man investerer i trivsel og tryghed, og det falder ofte i god jord hos medarbejdere,” fortsætter Jens Kristensen.

Mange virksomheder lægger sig derfor i selen og tænker kreativt i forhold til, hvordan man kan gøre hverdagen lidt sjovere for medarbejdere.

Gode idéer til teambuilding

Jens Kristensen, oplevelsesekspert hos Funguide.dk, har mange gode bud på, hvordan firmaarrangementer kan tage sig ud:

“Teambuilding og firmaarrangementer skal være sjovt og udviklende, og det skal gerne være noget, medarbejderne ikke lige beskæftiger sig med hver dag. Derfor er aktiviteter som Gokart, Wildlife oplevelser, rideture og generelt oplevelser der involverer vand en stor succes hos os” siger han.

Et fællestræk er ofte, at aktiviteterne skal være udfordrende og anderledes, uden at det sjove og underholdende aspekt bliver fraværende. Teambuilding skal nemlig gerne skubbe en lille smule til medarbejdergruppens komfortzone, men det skal ikke være tåkrummende som i tidligere nævnte komediefilm.

Det er ofte, når vi er en lille smule udfordrede, at vi udvikler os både individuelt, men også i relationen til hinanden. Derfor skal firmaarrangementet gerne skille sig ud fra det, medarbejderne laver i fællesskab til daglig.

Ofte hører man, at teambuilding kan virke afskrækkende på medarbejdere, fordi mange frygter, at de bliver kastet ud i meget grænseoverskridende udfordringer. Derfor kan det også være en god idé at alliere sig med en professionel samarbejdspartner, der ved, hvordan man arrangerer en givende, god og rar oplevelse for medarbejdere.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.