Annonce
Sydjylland

Nikolaj vil gøre små virksomheder større online

– Jeg har altid haft meget fokus på content og videocontent og ville så gerne forsætte med rådgivning og undervisning, siger Nikolaj Holck, der har fået et delekontor i gamle direktionslokaler. Foto: Carsten B. Grubach
Nikolaj Holck har fundet forretningsmæssigt fodfæste ved at hjælpe især små og mellemstore virksomheder med virtuel markedsføring.
Annonce

KOLDING: 1. maj var enmandsfirmaet Holckers en realitet.

I CVR-registret som en af de 503 virksomheder, der blev oprettet i Kolding Kommune i løbet af 2020. Og dengang fysisk drevet fra en sejlbåd i Marina Syd i Kolding for at spare penge i en coronaplaget startfase.

I februar 2021 sidder manden bag, 37-årige Nikolaj Holck, på sit delekontor i de gamle renoverede direktionslokaler med brune paneler i det tidligere Volkerts Fabrikker.

Han konstaterer, at der er så meget brug for både ham og hans virksomhed, at det ikke har været nødvendigt med supplerende dagpenge siden oktober.

Nikolaj Holck har fundet forretningsmæssigt fodfæste inden for sit forretningsområde, hvor han hjælper især små og mellemstore virksomheder med strategi, målgruppe-undersøgelse, konceptudvikling, produktion og eksekvering i forhold til videomarkedsføring og content creation, ligesom han - når coronaen ikke længere hindrer ham i det - vil fortsætte med at undervise og holde workshops.

- Det er egentlig kun gået fremad. Nu står jeg her, og jeg lever stadig, siger Nikolaj Holck. Foto: Carsten B. Grubach

- Jeg står på tre ben - rådgivning/sparring, produktion og undervisning - og som situationen er lige nu, er der mest produktion. Men jeg håber da, at der lige som efter finanskrisen bliver behov for en masse rådgivning og sparring, når coronaen er ovre, siger Nikolaj Holck, der efter at være blevet bachelor i markedsføring fra IBA i Kolding i 2010 har fået masser af erfaring i branchen.

- Jeg har valgt at have fokus på tre ben af hensyn til risikospredning. Meget er sat på hold under coronaen, da de fleste fysiske møder og arrangementer er blevet aflyst. Så jeg håber, at jeg igen kan komme ud og holde workshops og fysisk rådgivning, når coronaen tillader det, anfører Nikolaj Holck.

Annonce

Fortid hos Ecco

På sit cv har han ansættelse som markedsanvarlig hos Gabba og som global kampagne-udvikler og ansvarlig for lancering af nye produkter hos skoproducenten Ecco i Tønder, og så var han i tre år partner i videomarkedsføringsbureauet Videofabrikken i Kolding, der lukkede for et år siden, da de tre partnere blev enige om at prøve noget nyt hver for sig.

- Jeg har altid haft meget fokus på content og videocontent og ville så gerne fortsætte med rådgivning og undervisning. Det tyggede jeg så lidt på, for jeg ville ikke smide alt for meget væk i forhold til det, jeg kunne, og så kunne jeg få friheden til at være mig selv.

- Da det hele lukkede ned i marts, blev alle mine aftaler annulleret. Hvad skulle jeg så? Jeg havde fået lavet en hjemmeside, og da der ikke var nogle jobs at søge, kunne jeg lige så godt give det et reelt forsøg. Det kan da ikke gå værre end nu, tænkte jeg.

Annonce

Flere faste kunder

Nikolaj Holck fik sin første opgave for sin tidligere arbejdsgiver Ecco og har siden i flere tilfælde kunnet drage fordel af det netværk, han har opbygget gennem årene.

- Det er egentlig kun gået fremad. Nu står jeg her, og jeg lever stadig, siger han med et svedent grin.

- Jeg har fem-seks faste kunder og forsøger selvfølgelig at få flere, siger manden bag enmandsvirksomheden, der blandt sine kunder også kan tælle lakseproducenten Vega Salmon i Kolding, CeramicSpeed i Holstebro og advokatfirmaet Andersen Partners.

Holckers

  • Fra udgangspunktet i adressen Dalbygade 40 B i Kolding tilbyder enmandsfirmaet Holckers video, droner, fotografi, animation, speed drawing, tekst og grafik til markedsføring.
  • Ejeren Nikolaj Holck tilbyder også rådgivning/sparring, underviser og giver workshops.
  • Læs mere på nettet på www.holckers.dk

- I coronatiden har mange fundet ud af, at de skal være synlige online - og det har jo også vist sig, at de, der har klaret sig godt, er stærke online - og så har jeg noget content at komme ud med til de små og mellemstore virksomheder, fortæller Nikolaj Holck og fortsætter:

- Jeg søger ikke et vækst-eventyr som i Løvens Hule, men jeg vil gøre det for at have det sjovt, arbejde med nogle interessante mennesker og hjælpe virksomhederne med at finde ud af hvilke ressourcer, de skal bruge for at opnå et godt resultat.

- Det kan være svært at være marketingsansat i dag. Der er så mange ting, man skal kunne med grafik, info, pressemeddelelser og meget mere, og her kan jeg komme med input, siger Nikolaj Holck.


I coronatiden har mange fundet ud af, at de skal være synlige online - og det har jo også vist sig, at de, der har klaret sig godt, er stærke online - og så har jeg noget content at komme ud med til de små og mellemstore virksomheder.

Nkolaj Holck, Holckers
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Fyn

Velkomment politisk fokus på digitalisering

Annonce