Annonce
Fyn

Massiv investering i digitalisering: Det skal være nemmere at købe en Montana-reol

Introduktionen af Montana Mini-serien betyder, at møbelvirksomheden har fået fat i nogle yngre forbrugere. Foto: Montana Furniture
Montana Furniture har foreløbig investeret 10 millioner kroner i digitalisering, for at gøre det lettere for forbrugerne at overskue produkternes fem milliarder kombinationsmuligheder.

Haarby: Det skal være lettere at købe et Montana-produkt. Det har møbelvirksomheden fra Haarby foreløbig investeret mere end 10 millioner kroner i, og satsningen er ikke slut endnu.

- Så kan du spørge mig, om det ikke allerede er let at købe et Montanaprodukt, og jo, det er det på mange måder, men jeg tror, vi kan gøre det endnu lettere, siger administrerende direktør Joakim Lassen.


Annonce

Vi har længe vidst, at vi var bagud rent digitalt, men samtidig har det været en kæmpe opgave at få det gjort rigtigt, men det er noget af det, der er lykkedes for os.

Joakim Lassen, administrerende direktør Montana Furniture


Med 36 forskellige størrelser, mere end 40 forskellige farver og fire forskellige dybder er der utallige muligheder for at sammensætte en personlig reol, men mulighederne kan være svære at overskue. Det kan man få hjælp til i møbelforretningerne, men Montana Furniture vil også gerne have, at forbrugerne hjemmefra kan få en oversigt over de mange muligheder.

- Vi har længe vidst, at vi var bagud rent digitalt, men samtidig har det været en kæmpe opgave at få det gjort rigtigt, men det er noget af det, der er lykkedes for os. Vi har fået vores egen e-handelsplatform. Det har været et enormt projekt og den største investering, vi har lavet i mange år, men den er allerede en succes, for vi kan se, at vi får en stor omsætning gennem den, fortæller administrerende direktør Joakim Lassen.

Montana Furniture har allerede investeret mere end 10 millioner kroner i øget digitalisering for at formidle mulighederne med virksomhedens produkter, og satsningen er ikke slut endnu, siger administrerende direktør Joakim Lassen. Foto: Rune Buch/Montana Furniture

Forhandlernetværket af både de traditionelle møbelhuse og mindre designbutikker i bymidten af de større byer spiller stadig en afgørende rolle i Montanas salgsstrategi, men møbelvirksomheden vil selv tage ansvar for at få formidlet sortimentets mange kombinationsmuligheder.

- Møbelhuse som Ingvard Christensen, Lindegaard Poulsen eller Central Møbler kan måske godt vise alle Fritz Hansens produkter, men de kan ikke vise alle Montanas produkter, fordi vi har så mange kombinationsmuligheder. De muligheder bliver vi nødt til selv at udfolde for kunderne. Det er afsindigt vigtigt, at vi gør det. Ikke fordi vi på nogen måde vil tage forretningen fra forhandlerne, men fordi det er vigtigt for os som brand at vise, hvordan vi kan bruges. Så kan man enten købe produkterne hos os eller hos forhandlerne, hvor man kan se og røre ved tingene, siger Joakim Lassen.

Han ser den øgede digitalisering som en af de vigtigste krumtapper i Montana Furnitures fremtidige forretning.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Fyn

Forfatter Peter Borbergs har været fascineret af Piet Hein siden 1990'erne: Må knibe sig selv i armen over kildematerialet til stor biografi

Annonce