Annonce
Fyn

Duo vil sprøjte koncepter ud: Selvtilliden er kæmpe - Indenfor fem år vil et af dem have en milliard-værdi

Thomas Eriksson (til venstre) og Harald Tokerøds største udfordring i hverdagen er manglende tid. Det løser de ved at arbejde en del, og nogle gange kommer de sene timer i brug. Foto: Daniel Poulsen
Thomas Eriksson og Harald Tokerød har sammen med lokale partnere startet selskabet Get Sjit Done. På kort tid vil de afprøve 11 forskellige koncepter.

Odense: For to år siden mødtes Harald Tokerød og Thomas Eriksson for første gang sammen for at tale om de koncepter, som de hver især var i gang med udvikle.

Mødet var sat i stand af Henrik Nygaard, som mange nok kender som manden bag Kokken & Jomfruen.

Nu kører projektet på skinner, og Thomas Eriksson, som er direktør i selskabet Get Sjit Done, fortæller, at de to samarbejdspartnere allerede fra starten var på bølgelængde.

- Jeg havde nogle idéer i skuffen, og det havde Harald også. Vi har været i hinandens periferi i mange år og har fælles netværk. Henrik (Nygaard, red.) sagde, at vi lige skulle sætte os sammen. Det må man sige, at han havde ret i. Vi kiggede på idéerne, som vi havde og lagde en plan for, hvordan vi skulle få dem ud.


Det er en virksomhed, som bygger morgendagens firmaer.

Harald Tokerød, medstifter af Get Sjit Done


I øjeblikket arbejder de to partnere på hele 11 forretningskoncepter, som de vil rulle ud.

Annonce

Kompromisløse koncepter

Samarbejdet mellem de to har sat gang i en masse. Resultatet er et selskab, hvor der er mulighed for at pusle med projekterne, indtil de er modne til at blive kastet for løverne.

Harald Tokerød fortæller, at virksomheden forsøger at finde nye veje med de konstruktionerne.

- Get Sjit Done er et udviklings- og investeringselskab, hvor vi kompromisløst bygger koncepter op. Det er nutidens teknologi, der skaber nye forretningsmodeller. Det er en virksomhed, som bygger morgendagens firmaer.

Han tilføjer, at selve navnet, Get Sjit Done, kom frem, da de to partnere kiggede på hinandens temperament med at få ting fra hånden.

- Det handler om at få tingene til at ske. Vi er trætte af at snakke med nogen, der ikke vil eksekvere eller gøre det i samme hastighed som os. I den digitale branche bliver tingene tit gjort overkomplicerede. Hvis du bryder tingene ned til, hvad de egentlig er, så er det lettere at vise, hvordan vi vil løse dem.

Annonce

Aktive investorer

De to partnere er dog ikke alene om forretningsgangen.

Brødrene Henrik og Jesper Nygaard er som nævnt en del af ejerkredsen bag udviklingsselskabet. De investerer også i flere af de selskaber, som er kommet gennem nåleøjet, og som i dag er selvstændige enheder.

Harald Tokerød fortæller, at de to brødre er med ombord, da de bruger tid og kræfter på det.

- De er ikke passive, fordi de trækker på deres erfaring. De låser os aldrig, men stiller gode krav. De er med, fordi de har gjort det adskillige gange før. De har skabt Catering Danmark og lavet en kommerciel succes ud af det. Det ligger i deres DNA.

- De kan tænke skalerbarhed, og det er helt centralt for, at det giver god mening, at vi fire går sammen. Thomas og jeg har har vildskaben og kendskaben til alle teknologier, og de har erfaringen og den kommercielle forståelse. Den trækker vi på.

Annonce

Tiden er den største barriere

Harald Tokerød peger på, at den største mangelvare er 24 timer i døgnet.

- Alle de visioner, som vi sætter strøm til, lykkes. Det gør, at tidsproblematikken har været aktuel for både Thomas og mig. Vi har bygget konstruktionen til det, og vi skal ikke drifte selskaberne. Det er derfor, at hver ting skal blive til et bæredygtigt selskab, der får sin egen organisation.

Thomas Eriksson forklarer, at partnerne fordeler deres tid ret så konsekvent.

- Helt generelt er vi i nogle perioder meget det ene sted og omvendt. Vi er der, hvor det giver mening.

Annonce

Et flagskib på fem år

I foråret sidste år gik det alvor op for makkerparret, at de var på vej i den rigtige retning med udviklingen af en såkaldt "augmented reality"-løsning, hvor brugeren får en virtuel, interaktiv oplevelse.

Det skete, da folkene bag det populære Fortnite-spil præsenterede en løsning, hvor de i samarbejde med den verdenskendte rapper, Travis Scott, fik ham til at optræde virtuelt i spillet.

Thomas Eriksson fortæller, at etablerede aktører indenfor blandt andet tv-produktion ikke havde den store tiltro til et lignende forslag.

- Det pisser mig af, fordi de ikke vil lytte. Det er ikke en urealistisk genvej til tingene. De sagde, at det kunne ikke lade sig gøre. De forstår ikke ambitionsniveauet.

Roskilde Festival troede dog på projektet og har løbende præsenteret interaktive koncerter i samarbejde med det odenseanske firma. Nu er tiden kommet til, at Get Sjit Done for alvor kommer ud med koncepterne.

Thomas Eriksson har store drømme for et af de 11 projekter indenfor en kortere årrække, som han regner med vil blive en vækstkomet uden lige. Han tror på, at et af selskaberne vil have en milliard-værdi.

- Et af dem er en unicon (flagskib, red.) indenfor fem år.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce