Annonce
Vestjylland

Lampemesterens kunder er tilbage i butikken som før corona

Lampemesteren har omtrent lige så mange besøg i de fysiske butikker som på samme tid sidste år. For god ordens skyld: Billedet er taget før corona og mundbindskrav. Foto: Lampemesteren
Salg og besøg i butikkerne er tilbage på normalt niveau hos Lampemesteren.
Annonce

RINGKØBING: Bliv hjemme. Se færre mennesker, end du plejer.

Råd og vejledninger om at forebygge corona-smitte er mange og velmente, og især i foråret lyttede vi også og isolerede os hjemme.

Efter de nye opstramninger skulle man tro, at flere gerne ville holde sig mere hjemme og måske foretrække at handle online. Men det ser ud til, at vi er ved at have vænnet os til corona.

I hvert fald fortæller en af Danmarks største online-forhandlere af lamper og belysning, Lampemesteren.dk, at vi er faldet tilbage i gamle vaner.


Vi ser ingen udsving i forhold til at levere til privatadresse eller levere til pakkeboks eller pakkeshop.

Jørgen Bækgaard Andersen, e-commerce manager hos Lampemesteren


- Vi har haft en noget større vækst i år end forventet, og det gælder faktisk for alle de markeder, vi opererer på. Mens corona stod på i foråret døde trafik og salg lidt i vores fysiske butikker, men efter sommerferien har vi oplevet mere trafik og salg, så vi nu er på linje med samme periode sidste år i butikkerne. Ergo fornemmer vi ikke, at folk holder sig fra at komme forbi, konstaterer Jørgen Bækgaard Andersen, e-commerce manager hos Lampemesteren.

I oktober blev der indført krav om, at vi skal bære mundbind i butikkerne. Det er også der, hvor mange henter postpakker. Det får dog ikke flere til at vælge levering til hjemmeadressen.

- Vi ser ingen udsving i forhold til at levere til privatadresse eller levere til pakkeboks eller pakkeshop. For os ser det ud til, at folk med hensyn til leveringer gør det, de plejer. Overall er det cirka 10 procent af vores danske kunder, der vælger privatlevering, men dette er noget, der varierer meget fra land til land, fortæller Jørgen Bækgaard Andersen.

Annonce

Stadig pakker i boksen

Erhverv+ har stillet samme spørgsmål til PostNord, som oplyser, at man heller ikke her har registreret noget nævneværdigt fald i brugen af pakkebokse – muligvis, fordi de fleste henter pakken, når de alligevel skal købe ind.

Tværtimod er PostNord i fuld gang med at udvide kapaciteten på pakkebokse, fordi danskerne shopper online som aldrig før.

Og hvad er det så, vi shopper? Spørger man Lampemesteren ser det ud til, at nogle af de penge, vi plejer at brænde af på mojitos under sydens sol bliver omsat i butikkerne i stedet.

- Vi oplever en vis hype mod Limited Edition-modeller og specialudgaver fra diverse luksusbrands. Derudover bliver der solgt af alt det, vi har på hylderne. Vi oplever, at brands som Hay og DybergLarsen er kommet godt ind i markedet, men også den klassiske Flowerpot-lampe, der er kommet i flere farver og størrelser, er vanvittig populær. Louis Poulsen er som altid også meget efterspurgt, fortæller Jørgen Bækgaard Andersen.

Nå-ja, skal man være hjemme næsten hele tiden, så skal der jo helst også være noget pænt at kigge på.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce