Annonce
Østjylland

Løvens Hule for mode- og livsstils-branchen vender tilbage i nyt format

Der bliver flere gengangere i dommerpanelet, når Fashion Growth vender tilbage som Lifestyle Growth til efteråret. Arkivfoto: Flemming Krogh
Efter mere end et års pause vender Fashion Growth, mode- og livstilsbranchens svar på Løvens Hule, nu tilbage i et nyt format. Denne gang vil konkurrencen under navnet Lifestyle Growth blive afholdt af to omgange. Først i København, hvor fokus særligt vil være på nystartede iværksættere, og siden i Aarhus med fokus på små og mellemstore virksomheder.

Aarhus: Nervøsitet. Spænding. Glædesudbrud. Følelserne sad på ydersiden af tøjet, da Fashion Growth i 2019 blev afholdt på Aarhus Teater, hvor seks fremadstormende mode- og livstilsvirksomheder fik til opgave at overbevise ni kendte og branchekendte investorer om, at deres virksomhed var det bedste bud på en fornuftig og fremadrettet investering.

Dengang løb modeskaber Tobias Birk Nielsen med førstepladsen, mens modevirksomheden Labfresh kunne gå hjem med andenpladsen. Og efter mere end et års pause er der nu igen mulighed for som iværksætter, lille eller mellemstor virksomhed at få investorer og mentorer ombord gennem arrangementet, der nu under navnet Lifestyle Growth vil løbe af stablen over to omgange i løbet af efteråret. Et valg, der er truffet, for at kunne give plads endnu mere målrettet vejledning og sparring til de mode- og livstilsvirksomheder, der ønsker at deltage.

Som tidligere år foregår arrangementet som et samarbejde mellem Danske Bank og Headstart Fashion House, der er en afdeling af den erhvervsdrivende fond Lifestyle & Design Cluster.

Annonce

Hjælp til strategien

Det første arrangement bliver holdt i København torsdag den 14. oktober. Her er det iværksættervirksomhederne, der får mulighed for at pitche deres koncept og vinde et mentorforløb, foran et panel bestående af blandt andre Christian Stadil, ejer af Thornico-koncernen, og Jens Poulsen, koncernchef for DK Company i Ikast, samt Frederikke Schmidt, der står bag skobrandet Roccamore. Her er både presse og publikum inviteret med.

Det næste arrangement er i Aarhus torsdag den 25. november. Her er det så de små og mellemstore virksomheders tur til at dyste om muligheden for hjælp til de mere strategiske udfordringer fra panelet, der udover Christian Stadil og Jens Poulsen vil tælle blandt andre Helle Ancker Bjerre, der er direktør i designvirksomheden Ambiente, samt Carsten Dan Madsen, der er administrerende direktør og medejer af børnemøbelproducenten Flexa. Her er presse og publikum ikke velkommen for at sikre fortrolighed og større åbenhed fra deltagerne, lyder det.

Der er i øvrigt stadig mulighed for at melde sig til eventet, som man kan læse mere om på Lifestyle & Design Clusters hjemmeside.

Annonce
Annonce
Fødevarer

Markedet for plantebaserede fødevarer skal vindes på smag: Plantekompagniet etablerer produktion for at kunne udvikle nye produkter

Annonce
VÆKST

Preben har vækst i sit livsværk nummer to: - Min kone mente ikke, jeg var klar til at gå pension

Annonce
Fødevarer

Populær remoulade får bedre produktionsforhold

Annonce
Forsiden netop nu
BYGGERI

HPH Totalbyg i fremgang - øger omsætning med 50 procent

Lov & ret

Klumme: Momsfritagelse af transportydelser kræver direkte tilknytning

Randers

Chefen kalder sine medarbejdere for nørder i alt fra sten og stål til træ og polster - møbelfabrikken Mølballe har vokseværk

Erhverv For abonnenter

Stærke sager: Andreas og Emil satser stort på produktion af sennep i Svendborg

Østjylland

Marketingbureauet ZUPA ZITA overtager Norlys' inhouse bureau

ØKONOMI

Regeringen styrker lånemulighederne for små erhvervsdrivende

Annonce