Annonce
Sydjylland

Kreativ fotobutik skaber stor festglæde og vækst

Peter Lynggaard Petersen (tv.) og Thomas Bennedsen har stor succes med at udleje kameraer, som de da også selv gerne gør brug af. Foto: Carsten B. Grubach
Makkerpars unikke forretningskoncept gav løvepote.

VEJLE: Det summer af aktivitet i de trange lokaler i Håndværkerbyen i Vejle. Thomas Bennedsen viser rundt og kan stolt berette, at ordre nummer 10.000 i Danmark lige er blevet ekspederet.

Sammen med sin kompagnon Peter Lynggaard Petersen rider han på en succesbølge, der ikke er blevet mindre af, at de to iværksætteres unikke forretningsidé myselfie har givet løvepoter.

Alle fem løver i det populære tv-program Løvens Hule har valgt at investere hver 200.000 kroner i konceptet og ejer dermed fem procent af det, vi kan kalde en digital fotobutik.

Thomas, der har været dj, siden han var 14 år, fik for syv år siden ideen til myselfie, som nu ikke blot skaber stor festglæde hos kunderne, men også voldsom vækst i virksomheden. Så stor, at der nu er ni ansatte og fire freelance medarbejdere i myselfie.

Annonce

Nomineret til EY Entrepreneur Of The Year

Brødtekst

Myselfie ApS fra Vejle er nomineret til EY Entrepreneur Of The Year 2019 i startup-kategorien.

Kriterierne for at være med her er:

  • Virksomheden skal have aflagt ét og maksimalt fire regnskaber.

  • Virksomheden skal have et skalerbart produkt, ide og potentiale.

  • Der skal være "proof of business" og "proof of concept".

  • Virksomheden har gerne rejst venture-/seed-kapital og/eller kapital fra private investorer (Business Angels), eller via fremmedfinansiering – bank, Vækstfonden med videre. Dette er ikke er krav, men velanset.

  • Virksomheden skal have en solid forretningsmodel.

  • Der vil ligeledes lagt vægt på virksomhedens evne til at eksekvere, deres CSR-strategi og ledelseskompetence.

Satser på Tyskland

– Det startede med, at jeg som dj satte et kamera op på et stativ med gaffa-tape, så folk kunne tage fotos. Der blev taget hele 1200 fotos første gang, og så fortsatte jeg med det. Det blev så populært, at vi blev booket på grund af kameraet, og så skulle jeg finde ud af, om jeg skulle vente på, at konkurrenterne begyndte at kopiere mig, eller om jeg skulle gå videre med det. Dengang kaldte jeg det bare for en fotobox, fortæller Thomas Bennedsen, der har hele 40 dj’s i sit firma Thunderpower, som han stadig ejer, men ikke længere er en daglig del af.

Han har sammen med sin kompagnon nu rigeligt at se til i myselfie, der også er gået udenlands og satser voldsomt på det tyske marked, og løvernes positive poteslag har åbnet mange døre både ude og hjemme.

– Vi er i kontakt med dem hver fredag, hvor vi sender dem en rapport, som vi så får respons på, og det betyder meget for os, at de ville være med, siger Thomas Bennedsen, der også glæder sig over, at myselfie er nomineret i EY Entrepreneur Of The Years iværksætterkonkurrence i år.

Kundeservice er religion

Myselfie blev til en forretning i 2015. Konceptet er enkelt: Kunderne lejer en selfieskærm til en fest, en event eller et arrangement. De kan så tage alle de fotos, de har lyst til, downloade dem og så have dem som evigt minde om festen.

Det er især ved bryllupsfester, myselfie optræder, og Thomas Bennedsen og Peter Lynggaard Petersen, der begge er i begyndelsen af 30’erne, er efter kundeønsker også begyndt at sælge baggrunde til de festlige fotos.

– Vi har guld og sølv, nu skal vi også have en af kobber til kobberbryllupper, siger Thomas Bennedsen, der i forbifarten på gangen viser en opslagstavle med den positive respons, makkerparret har fået fra kunderne.

På Trustpilot ligger myselfie, der selv samler kameraer og stativer i Vejle, helt i top af kundevurderingen under fotobutikker, og kundeservicen rangerer da også højt på prioriteringslisten hos Thomas Bennedsen:

- Visionen er, at myselfie skaber glæde og minder mellem mennesker. Vi har kundeservice, som nærmest er en religion for os, fra 9 til 21 alle årets dage med support og service, og vi kommer også ud og reparerer, hvis det er nødvendigt. Folk lejer typisk et kamera på dags- eller weekendbasis til fester, men vi har også langtidsleje på et halvt år til natklubber, hoteller og caféer.

Der skal stadig være plads til store drømme og nye tiltag:

- Vi har talt om at lave en tre årsplan, men det hele går så stærkt, så vi nøjes nok med at lave en plan for halvandet år. Og så kan det godt være, at der kommer noget nyt til, så man for eksempel også kan købe fotobøger hos os, slutter Thomas Bennedsen.

Man kan godt labbe lapper i sig, når der er roser fra kunderne som her på opslagstavlen hos myselfie. Foto: Carsten B. Grubach
Annonce
Annonce
Annonce
Fyn

Pillefyrsproducenter er på vej mod overskud

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Erhverv

Saferoad gør byrummet sikkert

Annonce