Annoncørbetalt indhold

Hvordan vælger man et godt digitalt marketingbureau?

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Det er sjældent, at det betaler sig, at man som virksomhedsejer varetager sin digitale marketing på egen hånd. Derimod skal man alliere sig med et bureau, der kan stå for dette.

Det er dog lettere sagt end gjort, da der findes rigtig mange bureauer på det danske marked. Det er selvfølgelig en fordel, da det betyder, at du også kan finde et bureau, som du føler dig komfortabelt med.

Omvendt er det dog også ensbetydende med, at det kan virke svært at skille fårene fra bukkene. Står du selv over for at skulle udvælge et digitale marketingbureau, kan du sandsynligvis genkende dette.

Det er dog vigtigt, at du ikke blot vælger et vilkårligt bureau, fordi du ønsker at komme videre. Derimod skal du sætte dig grundigt ind i, hvordan du bedst finder et bureau. Det kan du heldigvis blive klogere på i denne artikel.

Sådan finder du et godt digitalt marketingbureau

Når du skal udvælge et marketingbureau, der kan varetage din digitale marketing, er der flere faktorer, der har betydning. Netop derfor er det også et valg, der skal træffes med største omhu.

Det er blandt andet vigtigt, at du sørger for at holde øje med nedenstående, når du skal vælge blandt de mange bureauer.

1. Speciale

Du finder mange bureauer, der tilbyder et bredt spektrum af forskellige marketingydelser. Det kan virke smart, da du dermed kan samle det hele hos ét bureau. Beslutter du dig for dette, er det dog vigtigt, at du sikrer, at de rent faktisk har specialister ansat inden for hvert område.

Der er nemlig stor forskel på at arbejde med søgemaskineoptimering og Facebook-annoncering, hvorfor det er sjældent, at du finder nogen, der er ekspert inden for begge dele. Derfor betaler det sig også bedst at vælge specialiserede bureauer til hver disciplin.

2. Rapportering

Det er også en god idé at sikre, at du vælger et digital marketing bureau, der månedligt sender en eller flere rapporter. Du skal nemlig være sikker på, at du faktisk får en fornuftig ROI (Return on Investment) på de penge, du investerer i din markedsføring og betaler til bureauet.

Ydermere skal du også sikre, at det er de rette rapporter du modtager. Eksempelvis har det ikke nogen relevans, at du får rapporter, der viser en stigning i trafikken på din hjemmeside, hvis ikke denne trafikstigning også følges ad med en stigning i salget – og det skal rapporterne vise.

3. Kvalitet koster

Selvom du sandsynligvis havde håbet på at kunne holde omkostningerne til bureauet på et minimum, er du nødt til at være realistisk. Det er nemlig ikke til at komme udenom, at kvalitet og ekspertise koster – og det gør sig også gældende inden for online marketing.

I denne forbindelse bør det selvfølgelig igen fremhæves, at det er vigtigt, at du modtager rapporter hver måned. Ud fra disse rapporter skal du nemlig kunne se, at de skaber værdi for din forretning, hvorfor de ikke blot skal kunne betale sin egen løn og marketingomkostningerne, men også skabe overskud.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.