Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Hos plantefirmaet Decoplant A/S, der leverer bæredygtige planteløsninger til erhvervslivet i hele landet, er genbrug, genanvendelse og omtanke en helt central del af virksomheden. Plantefirmaet, som har hovedsæde i Galten ved Aarhus, er siden 2019 gået all in på bæredygtighed og på, hvordan virksomheden kan udlede mindre CO2 og bidrage til en mere cirkulær tilgang til affald.
- Det var vi den første planteservicevirksomhed i Danmark, der gjorde, og vi vil vove den påstand, at vi er en af de grønneste plantevirksomheder, der tænker genanvendelse og bæredygtighed ind uden at gå på kompromis med kvalitet, siger Claus Stoustrup, der er direktør i Decoplant.
Secondhand planter og elbiler
Udover blandt andet at køre i elbiler, sortere al affald og sende til genanvendelse samt købe planter i Skandinavien, så unødvendig kørsel nedbringes, tilbyder Decoplant planter til udlejning og secondhand planter. Løsninger, som gør det muligt for virksomhederne at udskifte planter oftere uden, at planterne smides ud efterfølgende. - Hvis en plante eksempelvis er vokset en kunde over hovedet, så tager vi den retur, og sælger den videre til en anden kunde, som har brug for en stor plante. Det er billigere for kunderne og bedre for klimaet, siger Claus Stoustrup.
Fokus på genanvendelse
Med programmet ’Al affald Sorteres’ har Decoplant sikret, at jord, planter, leca, småsten, plast, beton, brokker og jernskrot genanvendes. Decoplant sorterer selv sit affald og sikrer, at intet, som kan genanvendes, ender forkerte steder.
- Det betyder, at vi har mindsket vores ’småt brændbart’ med hele 72%, siger direktøren og kommer med eksempler som alle plasturtepotter, der kværnes og sælges til genanvendelse, blød plast, som genanvendes af ekstern samarbejdspartner samt plante- og jordrester, der bliver komposteret og bliver til ny jord.
- Desuden har vi købt en pressemaskine, så vores kasserede plastbakker fylder minimalt, når de bliver hentet af vognmand og kørt til producent for at blive genanvendt til nye bakker, fortsætter han.
30 års erfaring
Decoplant har 30 års erfaring med planter og plantepasning. I virksomheden er der ansat 26 medarbejdere, som ikke bare har grønne fingre, men også grønne, kreative hjerner, der tænker i inspirerende planteløsninger og plantepasning til arbejdspladser i hele landet.
- Vi etablerer grønne omgivelser, der styrker trivslen på arbejdspladsen. Virksomhederne kan tydeligt mærke, hvordan de grønne planter på kontoret styrker arbejdsmiljøet. Og de vil fornemme den luftrensende effekt, som planterne har på deres indeklima, siger Claus Stoustrup.
Få et overblik
På Decoplants hjemmeside kan man blandt andet købe grønne planter, krukker og potter samt buketter. Her kan man også beregne, hvad det koster at lave en mosvæg efter egne mål, en plantevæg eller, hvad det koster at få friske grønne planter ind i omgivelserne på arbejdspladsen.
- Med vores smarte beregnere på hjemmesiden er det nemt at blive klogere på ganske få minutter. Og har man brug for et møde og rådgivning, så tilbyder vi også det, siger Claus Stoustrup.
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.
Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.