Annoncørbetalt indhold

Sådan sætter du rammerne for en vellykket konference

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Der kan være mange forskellige motiver for at afholde en konference, men én ting vil en konference helt sikkert kunne bidrage med: At deltagerne får mulighed for at opnå ny viden og sparre med andre. Læs med her for at få inspiration til, hvordan du planlægger din næste konference.

Find de helt rette lokaler

Annonce

Når du skal finde de helt rette lokaler til din næste konference, er det vigtigt at overveje, hvilke behov og ønsker du har. Først og fremmest skal du tage stilling til, hvor mange personer der skal kunne deltage i konferencen, da dette vil afgøre størrelsen på lokalerne. Dernæst er det en god idé at overveje, hvilke typer af konferencelokaler, der er relevant for lige præcis den konference, du ønsker at afholde. Det kan være du ønsker at leje fine lokaler på et slot? Så er for eksempel Bernstorff Slot en mulighed. Det kan også være, at du ønsker nogle mere uformelle rammer, hvor I skal lave aktiviteter? Så findes der også et væld af muligheder for dette. Det er helt sikkert en god idé at undersøge forskellige konferencelokaler, så du kan finde det helt rette.

Sæt et klart tema for konferencen og planlæg oplæg inden for emnet

Det er vigtigt, at man sætter et klart tema for sin konference, da dette vil sætte en klar dagsorden for, hvad deltagerne kan forvente af konferencen. Når du har fastsat konferencens tema, er det en god idé at planlægge relevante oplæg om emnet. Det kan både være dig selv eller nogle andre fra virksomheden, men det kan også være en idé at booke nogle udefrakommende eksperter ind, som I alle kan lade jer inspirere af. Det afhænger i høj grad af dine ønsker for konferencen. Prøv også at planlægge workshops eller gruppearbejde – det kan være med til at engagere alle deltagere.

Giv mulighed for sparring og networking

For at give deltagerne mulighed for sparring og networking på konferencen, kan man overveje at lave forskellige aktiviteter, der giver deltagerne mulighed for at mødes og tale sammen. Dette kan eksempelvis være en speed-networking session, hvor deltagerne har et par minutter til at tale med hinanden om deres fagområde eller interesser. Det kan også gøres på en mere afslappet måde, hvor deltagerne selv får mulighed for at opsøge dem, de har lyst til at networke med. Uanset hvordan du vælger at planlægge det, vil dette ofte være et vigtigt element for deltagerne.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.