Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Der er rigtig mange virksomheder, der overvejer at investere i busreklamer. Er det også noget, du har gjort dig overvejelser om til din virksomhed? I så fald bør du læse med herunder, hvor du bliver præsenteret for fire gode grunde til at gøre det.
1. Du opnår stor synlighed
Den primære fordel ved busreklamer er, at du får mulighed for at opnå en stor synlighed. Det er især tilfældet, hvis du får reklamer på de busser, der kører rundt i storbyerne. Her vil dine reklamer nemlig blive set af mange tusinde personer hver dag.
Har du et budskab, du ønsker at udbrede til mange tusinde personer, er busreklamer derfor en glimrende måde at gøre det på. Naturligvis er det ikke muligt at målrette på samme måde som med f.eks. online markedsføring, men dette ændrer ikke på, at denne form for reklamer kan vise sig at være meget effektive.
2. Ideel reklameform for lokale virksomheder
For lokale virksomheder er busreklamer også en god løsning. Det skyldes, at du ikke er tvunget til at placere dine reklamer på busser i hele landet. Derimod kan du nøjes med at placere reklamer på busser, der kører i dit lokalområde, hvor du vil få mest muligt ud af dem.
Driver man en større virksomhed, der har afdelinger flere steder i landet, kan man naturligvis have forskellige reklamer på busserne. Dermed vil man kunne målrette mere specifikt, hvilket ofte er mere effektivt.
3. Glimrende til branding
Overvejer du at investere i busreklamer, er det vigtigt, at du er klar over, at det kan være svært at måle på effekten af dem. Det er ikke noget, der kan sidestilles med en annonce på nettet, hvor du direkte kan måle, hvorvidt der er tale om en effektiv annonce eller ej.
Netop derfor bør du også gøre dig tanker om, hvad du forventer at få ud af dine reklamer. I de fleste tilfælde handler det nemlig slet ikke om salg. Derimod bruger de fleste busreklamer til at øge kendskabsgraden til deres brand, så det bliver stærkere i målgruppens bevidsthed.
4. Kendskab til omkostninger på forhånd
I dag er der rigtig mange virksomheder, der har et stort fokus på at annoncere på nettet, hvor det i høj grad er de sociale medier, der bruges. Det er der også mange fordele forbundet med, men en af ulemperne er, at du betaler pr. klik eller pr. 1.000 visning, hvorfor du ikke kender omkostningerne på forhånd.
Beslutter du dig i stedet for at købe reklamer på en bus, får du en fast pris på, hvad reklamen vil koste i en periode.
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.
Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.